Effektiv Digital Selvbetjening - Leverandørdage

EDS afholder netværksmøde kombineret med leverandørdage d. 16. og 17. juni med fokus på det tekniske område.
Netværksmøderne er for ledere og medarbejdere i kommuner og forsyningsvirksomheder, som arbejder med opgaveområderne, og som står for planlægning, indkøb og implementering af en eller flere løsninger.
Møderne foregår hhv. d. 16. juni i København og d. 17. juni i Vejle.
 
Programmet Effektiv Digital Selvbetjening afholder to arrangementer, hvor deltagerne om formiddagen kan høre om de tekniske områder i bølge 3, henholdsvis Affaldshåndtering og Gravetilladelser/Råden over vej. Om eftermiddagen er der information fra leverandørerne om selvbetjeningsløsningerne på opgaveområderne i bølge 3 af obligatorisk digital selvbetjening, som skal i drift 1. december 2014.
 
Program for dagene:
09.00-09.30: Ankomst og formiddagskaffe

09.30-11.30: Oplæg i 3 spor

Indholdet på de 3 formiddagsspor vil være:

  • Gennemgang af områderne – hvad er omfattet af lov om obligatorisk digital selvbetjening og hvilke materialer er der til rådighed for kommunerne.
  • Oplæg om gevinstrealisering ved Henriette Günther Sørensen, KL
  • Cases i de enkelte spor:

Indholdet på de 3 formiddagsspor vil være:

  • Gennemgang af områderne – hvad er omfattet af lov om obligatorisk digital selvbetjening og hvilke materialer er der til rådighed for kommunerne.
  • Oplæg om gevinstrealisering ved Henriette Günther Sørensen, KL
  • Cases i de enkelte spor:

Affald
Købehavn 16.06.14: René Hytting fra Gentofte Kommune fortæller om deres arbejde med digitalisering på området.
Vejle 17.06.14: Dorthe Haman fra AffaldGenbrug, Vejle, fortæller om deres arbejde med digitalisering.

Udlån af lokaler
København 16.06.14: Rikke Bune Molin fra Københavns Kommune fortæller om tankerne bag Københavns Kommunes udbud af området.
Vejle 17.06.14: Karl-Åge Søltoft fra Ringsted Sportscenter fortæller om arbejdet med udvikling af en ny digital løsning.

Råden over vej/gravetilladelse
Mette Smith Tasthum, Erhvervsstyrelsen, fortæller om samgravning og tomrør.

11.30-12.30: Frokost
12.30-16.00: Leverandørstandene har åbent
 
Deltagere kan møde følgende leverandører:
  • BRND
  • Conventus
  • CSC-Scandihealth
  • Dafolo
  • Edora
  • EasyPark
  • Fujitsu/Resultmaker
  • Grontmij
  • EG-Kommuneinformation
  • KMD
  • Logimatic
  • Logiva
  • Orbicon
  • Poul Tarp
  • Schultz
  • Seerup IT
  • Sture Aps
  • Vejdirektoratet
  • WinKAS
Leverandørerne vil på hver deres stand tale om deres løsninger og dele materiale ud. Løsningerne er ikke nødvendigvis alle helt færdigudviklede, men man kan alligevel få et godt indtryk af, hvad de kan, ved at besøge standene. Leverandørerne vil også som sidste år få mulighed for at præsentere deres løsninger ved kortere seancer i møderum booket til formålet.
Der serveres formiddags – og eftermiddagskaffe/te, frugt, vand og en let frokost undervejs, men dagene er ellers deltagernes og leverandørernes.
 
Møderne vil være relevante for folk, der bredt – udover borgerserviceområdet, digitaliseringskonsulenter m.fl. - arbejder med følgende opgaveområder:
  • Adresseforespørgsel
  • Affald - private
  • Affald - erhverv
  • Gravetilladelse
  • Råden over vej
  • Bopælsattest
  • Logiværtserklæring
  • Lån til beboerindskud
  • Parkeringslicens
  • Udlån og udleje af lokaler